Eerste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Maria Sanchez - WaarBenJij.nu Eerste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Maria Sanchez - WaarBenJij.nu

Eerste week in Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Maria

07 September 2014 | Spanje, Barcelona

(Woensdag 3 sep)
Na uitgezwaaid te zijn door mijn lieve vriendjes en mijn vriendinnetje is mijn avontuur echt begonnen.
Voor het eerst alleen gevlogen, en eenmaal aangekomen in Barcelona Girona moest ik nog een bus pakken van een uur om in het centrum van Barcelona aan te komen. Daar nam ik een taxi naar mijn hotel.

Hotel was veel beter dan ik verwacht had, ik had expres een lekker chill hotel genomen aangezien ik maar 1 nacht hoefde te verblijven, maar ik had dit ook niet verwacht. Het uitzicht was echt geweldig en ik paste iets van 5 keer in dat bed.

(Donderdag 4 september)
De dag erna werd ik om 10:30 verwacht bij mijn stagebedrijf, de studio in hartje Barcelona. Natuurlijk zette ik mijn wekker per ongeluk op stil en werd ik pas om 12 uur wakker. Ik ben het hotel uitgestormd en heb de eerste taxi gepakt die ik zag.

Helaas begreep de taxichauffeur mijn adres verkeerd en bracht die me naar een dorp nabij Barcelona, en toen we terug reden naar Barcelona kwamen we in een file terecht waardoor ik uiteindelijk 2 uur in die taxi heb gezeten.
De studio is heel moeilijk te vinden, je kan er niet met de auto komen en er is buiten geen bord met 'Estudio Nomada' dus ik heb met veel moeite uiteindelijk gevonden waar het was. Ik werd gelukkig meteen warm onthaald door Iris, de vrouw van mijn stagebegeleider.

We zijn koffie gaan drinken en het even gehad over mijn stage. Ook werd me verteld dat de plek waar ik eigenlijk ga verblijven (wijn boerderij uurtje van Barcelona af, kunstenaars residentie) nog niet af is, en dat ik in de tijd dat het nog niet af is mag verblijven op de boot van mijn begeleiders. Die avond heb ik de groep studenten ontmoet en zijn we naar verschillende kunst galerijen gegaan. De meeste vond ik erg mooi, en je kreeg gratis drank dus dat was ook mooi meegenomen. Na de galerijen was er een afterparty met nog meer gratis drank, (heuuuj) dus ik heb meteen iedereen best goed leren kennen. :)

(Vrijdag 5 september)
Vrijdag had ik met Iris afgesproken om om 10 uur daar aanwezig te zijn. Daar heb ik een introductie opdracht gekregen waarbij ik mezelf moest verdiepen in kunstenaars residenties, dit is dus waar ik me voornamelijk mee bezig ga houden als mijn kamer klaar is.
'S avonds zijn we met de groep wat gaan drinken bij het appartement van 2 Amerikaanse studenten.

(Zaterdag 6 september)
Vrijdag had ik een bericht in de facebook groep gezet van de studenten om te vragen wie zin had om mee te gaan naar het strand. We hebben de hele dag op het strand gelegen (en ik natuurlijk met mijn domme kop niet mezelf ingesmeerd want ik dacht dat ik toch niet zou verbranden, nou dat heb ik geweten), en 's avonds ben ik naar Sitges gegaan, een dorp vlakbij Barcelona om met een vriend uit te gaan.

(Zondag 7 september)
Vandaag is het dus zondag en ik heb niet veel bijzonders gedaan, ben nu momenteel aan het chillen in de studio en dit aan het schrijven. Zo dalijk vroeg terug naar de boot om goed bij te slapen, morgen begint een nieuwe week om 10.30 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Sociaal Cultureel Werk student in Barcelona voor 5 maanden

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 1048

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: